London 2017!

P bursdagen min dro jeg og familien til London for en helg, og vi hadde det kjempe gy!

Jeg var i London for noen r siden, og likte byen veldig godt! Det er fortsatt mye jeg ikke har sett, og en del plasser p listen som jeg ikke fikk krysset av denne gangen heller, men det gjr bare at jeg gleder meg mer til neste gang!

A4VImWbjBIE

P fredag tok vi det litt rolig. Etter vi hadde landet, sjekket vi inn p hotellet og satte fra oss bagasjen. S gikk vi en tur p Chipotle, noe jeg vil anbefale alle som liker taco lignende mat og spesielt burritos. Jeg spiste Chipotle for frste gang i Florida i 2015, og har savnet det siden. Etter Chipotle bestemte vi oss for fra til Winter Wonderland, som l i enden av Hyde Park.
Winter Wonderland er ett julemarket med masse forskjellige boder, alle dekt i julelys, en skytebane, en isbar, en cafe og en liten tivoli bit. Vi var ganske heldige med vret, men selv om det var skyfritt og litt sol, var det ogs ganske kaldt.

P lrdag startet vi dagen med frokost p Garfunkel's. Jeg bestilte meg pannekaker med yoghurt og br, og pink lemonade til drikke. Vi spiste middag her dagen fr, og maten (og drikken) var utrolig god!

Vi hadde en skikkelig sightseeing dag p lrdag, og tok buss fra hotellet ned til Westminster Abbey og parlamentet. Jeg ville inn i Westminster Abbey, men ingen andre ville bli med pga prisen (23 per person for komme inn), s jeg fr ta det neste gang.

Fra Westminster Abbey og en innpakket Big Ben tok vi undergrunnen en stopp opp til Trafalgar Square. Selv om jeg har sett mange bilder herfra ante jeg ikke at det var s stort! Pappa og jeg tok noen bilder, og vi stoppet p cafeen for litt lunsj fr turen gikk videre til Buckingham Palace.

Lunsj tid!

Hvert r siden 1947 har Norge donert ett juletre til London som takk for hjelpen under andre verdenskrig. Dette treet str p Trafalgar square, s jeg mtte jo ta noen bilder av det.

National Gallery str verst p Trafalgar Square.

In the tenth year of King Edward VII, to Queen Victoria, from most grateful citizens, 1910.
Inngangen til The Mall, som er veien opp til Buckingham Palace.

Vi gikk gjennom St. James's Park p vei opp til Buckingham Palace. Der fikk vi se flere dyr og fugler, og ogs deler av London fra en annen vinkel. Det var mye koseligere g gjennom parken, enn g langs bilveien hele veien. Jeg vet ikke hvorfor, men hver gang jeg har gtt gjennom en park i London s er det som g inn i en helt egen atmosfre. Vi var jo fortsatt midt i byen, men alt virket s rolig inne i parken.

Denne boken fant jeg p en av boksene du trykker p for f krysse veien ved Buckingham Palace. Boken heter 'The Little Book of Hygge' av Meik Wiking.

Fra Buckingham Palace gikk vi til Victoria Station og Nando's. Men ikke fr vi tok turen innom gavebutikken til palasset, og jeg kjpte meg te og kjeks...

Hvis du er glad i kylling anbefaler jeg Nando's! Kyllingen var s saftig og smakfull!

Etter sightseeingen ble det litt shopping p Oxford Street. Vi var innom Victoria's Secret (som ligger i Bond Street), Superdrug, Debenhams og Primark. Planen var ogs g innom Selfridges, men jeg hadde s vondt i fttene at jeg knapt klarte g.

Hvordan jeg pakker...

P sndag s tok vi det mest med ro. Vi spiste frokost igjen p Garfunkel's, som er en restaurant jeg anbefaler bde for middag og frokost/lunsj. Etterp sjekket vi ut av hotellet, og dro til Selfridges slik at jeg fikk kjpt det jeg skulle kjpe der kvelden fr.

Etter frokost og litt shopping gikk turen tilbake til flyplassen. Jeg slet veldig med fttene og ryggen hele turen, s det var veldig vondt vanskelig g. Jeg klarte holde ut nesten hele turen, men p flyplassen p tur hjem s sa kroppen bare stopp, og jeg endte opp i  rullestol. Jeg hadde hpet at det ikke ville skje, men jeg hadde det s vondt at jeg ikke klarte rre fttene mine. Jeg kom meg p flyet, og nr vi kom til Vrnes holdt det p skje igjen, denne gangen fordi vi mtte st lenge i passk fr vi fikk komme inn. Jeg tror det var en kombinasjon av at jeg ikke er vandt til g s mye som jeg gjorde, og at jeg begynte bli veldig sliten som gjorde at kroppen bare sa stopp.

En siste gang p Nando's fr flyet gr!
(Ja jeg brukte samme bildet 2 ganger :P Glemte ta bildet frste gang, men bestilte det samme)

Endelig hjemme igjen!

Jeg forelsker meg mer med London hver gang jeg er der, og jeg hper ikke det blir lenge til neste gang!