Ålesund!

Hei hei!

De siste dagene har jeg vært i Ålesund! Jeg, mamma, Ingrid og mormor dro på søndag, og skulle være der til tirsdag. Jeg har aldri vært i Ålesund før, men jeg gledet meg masse! Jeg har hørt utrolig mye fint om byen, og jeg gledet meg veldig til å besøke Atlanterhavsparken (eget innlegg med bilder kan du se her, når det kommer opp)! Jeg vlogget også hele turen, og videoen kommer (forhåpentlig vis) opp i morgen!

Litt besøk i veibanen på tur nedover!

Fergekø i Molde

Ferge snacks og underholdning! Jeg elsker kylling panini, og kjøper meg en nesten hver eneste gang jeg har mulighet!

Jeg ble ikke skuffet! Selv om byen ikke er den største, var den utrolig fin! Mange fine bygninger, og vi var også heldig med været, så det var utrolig fin utsikt!

Første kvelden, etter en 5 timers biltur - og 2 ferger, sjekket vi inn på hotellet før vi gikk til Egon som lå rett ved hotellet, ved Ålesund Storsenter. Der spiste vi en utrolig god middag! Jeg bestilte meg kylling fajitas, som var utrolig god! Og siden jeg var kjempe sulten, tenkte jeg ikke over å ta bildet av det før jeg spiste det, men jeg filmet litt av den, som du kan se i vloggen! Vi var alle veldig slitne etter bilturen, så når vi kom tilbake på hotellet gikk vi til rommene våre, og la oss bare i sengen å slappet av. Jeg så på Harry Potter and the Chamber of Secrets, som gikk på TVNorge mens jeg redigerte søndagens video.

På lørdag hadde vi planlagt en tur til Atlanterhavsparken - noe jeg anbefaler veldig sterkt hvis du liker dyr, og sjødyr. De hadde mange forskjellige fisker, andre sjødyr som kreps, krabbe og bleksprut, og oter, sel og pingviner! Jeg ville se på mating av dyrene, så det ble en kjapp lite shopping tur på Ålesund Storsenter før vi dro dit!

Liten sneak-peek her, men hele innlegget med flere bilder kan du se her! (kommer i morgen)

Etter turen til Atlanterhavsparken, hvor vi var i over 3 timer, dro vi tilbake til hotellet og slappet av. Jeg hadde ikke sovet så veldig godt, og jeg hadde utrolig vondt i føttene etter all gåingen, så det var godt å få lagt seg nedpå litt.

Ut på tur, aldri dur!

Statuen av Kristofer Randers på Aksla

På kvelden kjørte vi opp til Aksla, for å se ut over byen! Vi var veldig heldige med været, og utsikten var helt utrolig! Vi fikk sett ned over hele Ålesund sentrum, og vi så godt ut til øyene som lå rundt oss også. Etter vi hadde vært oppe på Aksla do vi til Burger King hvor vi spiste middag, før vi presterte å gå feil vei ut av senteret, og merket det ikke før det hadde godt 15 minutter. Det var ikke så ille da, å gå i helt motsatt retning fra hotellet, siden jeg fikk tatt noen fine bilder!

Mormor og Ingrid på Burger King!

På tirsdag dro vi hjem igjen, men ikke før vi hadde tatt turen innom Amfi Moa. Der ble det litt shopping, og også litt mat fra McDonald's før vi satte nesen hjemover. Jeg følte meg egentlig ganske sliten, og trodde jeg kom til å sovne på turen, men jeg var våken hele turen, og satt å hørte på musikk, og leste litt i Harry Potter boken min!

Harry Potter er med på turen!

Jeg vil absolutt anbefale en tur til Ålesund, og jeg kommer definitivt å ta en tur tilbake dit en gang!

Har du vært i Ålesund før?